We zijn gestart!

Het Houtkamp is niet meer een school op papier, het Houtkamp is een school in een gebouw met leerlingen, docenten en andere ondersteuners, een school waar les wordt gegeven. Afgelopen zomer is er alles aan gedaan om ons gebouw aan de Ruimzichtlaan een frisse look te geven en om fijne lesruimtes voor de leergebieden en vakken te maken. De meeste ouders hebben tijdens de ouderavonden van enkele weken geleden al een blik in het gebouw kunnen werpen en ze hebben ook kunnen zien dat er ook nog werk aan de winkel is om de verbouwing af te ronden. In de periode tot kerst zal de finishing touch gedaan worden en in de periode na kerst willen we rondleidingen (live of digitaal: dat zal afhangen van Corona) verzorgen voor die ouders/verzorgers die nieuwsgierig zijn naar het uiteindelijke resultaat.

We hebben een goede start van het schooljaar gehad: op dinsdag 1 september vond de feestelijke opening plaats van onze school: een officieel moment met onze burgemeester én kinderburgemeester. Alle leerlingen waren op schoolplein, er was muziek en met (kinder)champagne en een heus rood lint werd de school dan eindelijk echt geopend. Daarna hebben de leerlingen een paar introductiedagen gehad waarin ze hebben kunnen kennismaken met elkaar, met het gebouw en met hun coach. En nu zijn we alweer enkele weken ‘gewoon’ in bedrijf en kennen leerlingen inmiddels hun weg in het gebouw en kennen ze hun docenten. Er hangt een prettige sfeer in het gebouw en omdat we kleinschalig hebben kunnen starten, kennen we elkaar goed en weten we elkaar snel te vinden.

Tijdens de ouderavonden van enkele weken geleden heb ik velen van u mogen ontmoeten; het was fijn om in deze tijd live bij elkaar te zijn. Onderwijs is een sector waarin contact met elkaar de basis is: dan is het fijn om dat contact bij een eerste kennismaking niet digitaal te hoeven doen. We hebben van veel ouders positieve reacties terug gekregen op de kennismaking met de coaches en onze inspiratiespreekster Minchenu Maduro. Zij sloot met haar inspiratiesessie naadloos aan bij dat wat we met ons onderwijs willen bereiken. Klik hier als u de diapresentatie van Minchenu of het instructiefilmpje van Magister.me. nog eens wil bekijken

In de afgelopen jaren is er door een grote groep mensen hard gewerkt aan een eigentijds onderwijsconcept waarin persoonlijk leren (maatwerk), samenwerkend leren en ondernemend leren de pijlers vormen. In de nieuwsbrieven en webinars in dit schooljaar zullen we jullie op de hoogte houden hoe het eraan toegaat in de leergebieden en vakgebieden, zodat jullie een goed beeld kunnen krijgen van hoe we aan het werk zijn met z’n allen!

Ik wens jullie allemaal een goed en gezond schooljaar toe.
Met hartelijke groet,

Louise Beernink
rector Houtkamp College

© 2024, Houtkamp College. Alle rechten voorbehouden.
...